13 July 2017

الصندوق الأسود الثالث


السلام عليكم ورحمة الله

منذ أن بدأ الطيران بشكل تجاري ، ومع ازدياد حوادث الطيران والرغبة في معرفة أسباب الحوادث  
تركز التحقيقات عادة على البحث عن جهازي تسجيل يعرفان بالصندوقين الأسودين موجودان في ذيل الطائرة .

ولست في هذا الموضوع أتطرق إلى تاريخ الصندوق الأسود ومراحل تطويره ومكوناته، لكني أضع مقترحا للمنظمة الدولية للطيران المدني المعروفة بـ (ICAO) يمكن أن يساهم في سرعة الوصول إلى أسباب حوادث الطيران بشكل أسرع.

تتلخص الفكرة في أن يكون هناك صندوق ثالث يحتوي على تسجيل مرئي لما يحدث في قمرة القيادة وصالة الركاب، متصلة بكاميرتين إحداهما في قمرة القيادة والأخرى في باب القمرة من جهة الركاب تصور ما يحدث بنفس نظام الصندوقين الآخرين.

الفائدة ستكون كبيرة جدا ، فبمجرد عرض الشريط؛ سيتمكن المحققون من معرفة سبب الحادث إن كان بسبب حدث ما في صالة الركاب أو قمرة القيادة ، أو حدث آخر يتعلق بمحركات وجسم الطائرة.




The third Black Box

Since it began to fly commercially, aviation accidents increased as well as the need to know the causes of accidents
Investigations usually focus on looking for two detectors known as the black boxes at the rear side (tail) of the plane.

I don,t want to talk about the history of the black box, its history of development and its components, no,  I would like to propose an idea to the International Civil Aviation Organization (ICAO) that helps  faster approach to the causes of aviation accidents .

The idea is a third box with a visual recording of what happens in the cockpit and the passenger lounge, connected to two cameras, one in the cockpit and the other in the  door of the cabin monitoring the passengers lounge

The benefit will be great. Once the tape is shown, investigators will be able to determine the cause of the accident, whether it is of an event in the passenger lounge or cockpit, or other events related to the engines and fuselage.

No comments: